Gebruik persoonsgegevens voor ontheffingen en vergunningen

Waarvoor gebruiken we uw gegevens?

Om een ontheffing of een vergunning te verlenen voor bijzonder gebruik van recreatieterreinen of -gebieden.

Welke gegevens vragen we van u?

  • Naam
  • Adres
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Bankrekeningnummer
  • Rekeninghouder
  • Alleen bij ontheffingen snelvaren:
    • Pasfoto (bij seizoensontheffing, niet bij dagonthefing)
    • Nummer vaarbewijs
    • Gegevens omtrent uw vaartuig
    • Geboortedatum, in verband met leeftijdsbepalingen t.a.v. het varen met motorboten in het Binnenvaartpolitiereglement (BPR)
  • Locatiegegevens (kampeerontheffing, ligplaatsontheffingen)
  • Gegevens omtrent uw activiteit (bij evenementen)

Wat is de grondslag voor onze verwerking?

Recreatie Midden-Nederland verleent ontheffingen en vergunningen vanuit haar taakstelling als overheidsorganisatie. De wettelijke grondslag voor het verwerken van uw persoonsgegevens is daarom:

Taak van algemeen belang.

Hoe lang bewaren we uw gegevens?

  • Wij zijn wettelijke verplicht gegevens met betrekking tot uw ontheffing 1 jaar te bewaren in verband met accountantscontrole.
  • De gegevens met betrekking tot de verleende ontheffing of vergunning worden vernietigd uiterlijk 2 jaar na het intrekken van de aanvraag, de afwijzing ervan of het verlopen van de ontheffing of vergunning vernietigd.
  • Als er zich omstandigheden voordoen zoals een juridisch geschil, waarvoor de gegevens langer bewaard moeten blijven, zullen de gegevens niet vernietigd kunnen worden.
  • Financiële gegevens moeten 7 jaar bewaard worden. Dat betekent dat uw gegevens in de debiteurenadministratie nog tenminste 7 jaar bewaard blijven.

Voor het recht op inzage, correctie van gegevens, indienden van bezwaar verwijzen we u naar onze »algemene privacyverklaring.