Gebruik persoonsgegevens voor ontheffingen en vergunningen
Waarvoor gebruiken we uw gegevens?
Om een ontheffing of een vergunning te verlenen voor bijzonder gebruik van recreatieterreinen of -gebieden.
Welke gegevens vragen we van u?
- Naam
- Adres
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Bankrekeningnummer
- Rekeninghouder
- Alleen bij ontheffingen snelvaren:
- Nummer vaarbewijs
- Gegevens omtrent uw vaartuig
- Geboortedatum, in verband met leeftijdsbepalingen t.a.v. het varen met motorboten in het Binnenvaartpolitiereglement (BPR)
- Locatiegegevens (ligplaatsontheffingen, kievitsbuurt en raaislootontheffing)
- Gegevens omtrent uw activiteit (bij evenementen)
Wat is de grondslag voor onze verwerking?
Recreatie Midden-Nederland verleent ontheffingen en vergunningen vanuit haar taakstelling als overheidsorganisatie. De wettelijke grondslag voor het verwerken van uw persoonsgegevens is daarom:
Taak van algemeen belang.
Hoe lang bewaren we uw gegevens?
- Wij zijn wettelijke verplicht gegevens met betrekking tot uw ontheffing 1 jaar te bewaren in verband met accountantscontrole.
- De gegevens met betrekking tot de verleende ontheffing of vergunning worden vernietigd uiterlijk 2 jaar na het intrekken van de aanvraag, de afwijzing ervan of het verlopen van de ontheffing of vergunning vernietigd.
- Als er zich omstandigheden voordoen zoals een juridisch geschil, waarvoor de gegevens langer bewaard moeten blijven, zullen de gegevens niet vernietigd kunnen worden.
- Financiële gegevens moeten 7 jaar bewaard worden. Dat betekent dat uw gegevens in de debiteurenadministratie nog tenminste 7 jaar bewaard blijven.
Voor het recht op inzage, correctie van gegevens, indienden van bezwaar verwijzen we u naar onze »algemene privacyverklaring.