Gebruik persoonsgegevens voor toezicht en handhaving
Waarvoor gebruiken we uw gegevens?
Het vastleggen van feiten tijdens inspectie, controle of toezicht of personen voldoen aan geldende afspraken, wet- of regelgeving en wanneer nodig corrigerend ingrijpen of opleggen van een sanctie.
Welke gegevens vragen we van u?
- naam
- adres
- telefoonnummer
- e-mailadres
- nummer ID-bewijs
- nummer ontheffingen, indien van toepassing
- locatiegegevens
- aard en tijdstip constatering
- nummer rijbewijs, vaarbewijs e.d. indien van toepassing
- eigendomsgegevens zoals vervoermiddel, indien van toepassing
Wat is de grondslag voor onze verwerking?
Recreatie Midden-Nederland heeft een als overheidsorganisatie een taak voor toezicht en handhaving. De wettelijke grondslag voor het verwerken van uw persoonsgegevens is daarom: Taak van algemeen belang.
Hoe lang bewaren we uw gegevens?
- Gegevens met betrekking tot toezicht en handhaving worden conform de richtlijnen van de Vereniging Nederlandse Gemeenten 10 jaar bewaard en daarna vernietigd.
- Gegevens met betrekking tot gebiedsverboden worden 5 jaar bewaard en daarna vernietigd.
- Gegevens van het formulier 'melding toezicht' gebruiken wij enkel om u op de hoogte te houden van de afhandeling van uw melding. Nadat de melding is afgehandeld worden uw persoonlijke gegevens uit ons systeem verwijderd.
Voor het recht op inzage, correctie van gegevens, indienden van bezwaar verwijzen we u naar onze algemene privacyverklaring.